crijns.reismee.nl

Te koop Helm, merk Giro

Na de welbekende franse ontbijtjes zitten we heel vroeg op de fiets. Niet omdat we nu zo'n heel lange etappe voor de boeg hebben, maar gewoon omdat het echt bagger was. dat zeggen wij overigens niet gauw. Nog snel even weeronline checken en wat blijkt, de windrichting is gedraaid. We krijgen hem van de zijkant. Hehe eindelijk! Garmin doet weer zijn best om ons de autobaan op te sturen en wij doen weer ons best om het niet te doen. Vanaf het begin zit het tempo er goed in en een uurtje later laten we Metz voor wat het was. Op naar Luxemburg:) en jawel hoor weer een uurtje later fietsen we Luxemburg in. Alles verandert. De straten, huizen mensen en wij ook. We hebben goede zin. Eindelijk hoeft Ron niet zo ver te rijden om ons te halen. Luxemburg is toch zo dichtbij voor iemand die in Maastricht woont. Weer een uurtje later doorkruisen we de stad Luxemburg en achter de stad is het dus tijd voor een stop. We eten brood achter een muurtje, ik sta te wateren als Marlou gillend op mij af komt rennen. Ik stond om het hoekje he . Een hond een hond. Alsof ik nog nooit een hond gezien heb!. Het beest kijkt woest uit zijn ogen, gromt en wil richting muur komen.Marlou zegt, hij spring erover.... Ik pak de dazer, richt en bam stil staat het arme beest. Wat was dat denkt die? Voor het eerst kennis gemaakt een dazer. Vanaf nu benadert hij ons met respect. We eten ons brood op, drinken nog wat en weg zijn we weer Richting Mersch fietsen we vandaag.Ons 2e motel deze tocht. Om 13.30h bereiken we het motel. Ingericht zoals alle Amerikaanse motels. Wat een verademing! de kamer zo groot, zo schoon, de tv groter als die van mij thuis( nu heb ik ook niet zo'n grote) maar toch. V oor het eerst kunnen we ons weer verstaanbaar maken met Duits. We gaan inkopen doen,want we zitten direct aan een groot shoppingcenter vast. Hier is een maxi intersport. Fietsen worden hier onderhouden etc. het is hier waar ik besluit een nieuwe helm te kopen. De mijne is defect. Maar zoals altijd vind ik het moeilijk om afscheid te nemen van dingen die ik al een heel fietsleven meedraag. Bieden maar en ik neem hem ook nog mee naar huis. Ik zal het gebodene bedrag doneren aan een goed doel.Volgens mij is die ook nog te repareren. We bestuderen de route en wat blijkt. Brunssum is haalbaar in twee fietsdagen. Marlou appt de kinderen en de eerste die reageert is Rik, met de woorden jammer!!! We boeken een hotel voor morgen en ja Ron, morgen duiken we dan echt de ardennen weer in, maarja wil je thuiskomen dan moet je of de eifel door of de ardennen. Dus zijn het de ardennen geworden. Morgen gaan we naar Waines in Belgie en voor de liefhebbers, zaterdagochtend 8 uur vertrekken we vanaf Waines naar huis. Dus als er iemand mee wil fietsen, be on time!!.

Gr Marlou en Hub

Reacties

Reacties

Ron

"Afschijd", wat is dat?

Ron

Ik had jullie graag vergezeld, maar heb al een afspraak staan. Jammer

ron

Toch moe, brunssums dialect of erg anaal ingesteld!
Gr Hub, en wat als de ketting breekt morgen???

Ben

Almost home......

Hannie

Nog twee dagen. Kom op. Dat moet lukken!!

MIRIAM

SUCCES MET DE LAATSTE LOODJES !!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!