crijns.reismee.nl

Een week later.

Vandaag dan het laatste restje van onze reis inclusief onze beschouwingen. In de regen vertrekken we vanuit Waimes richting huis. Op de laatste dag worden we gedwongen om te vertrekken in de regen. Wederom worstel ik met mijn Garmin, wat raar denk ik toch, valt er een regendruppel op je scherm maakt die meteen een waypoint aan. Heb je pech en valt de volgende druppel op de X van afsluiten gaat het toestel uit. Dat kan toch niet waar zijn denk ik voor een outdoortoestel. Waar had ik ook alweer iets gelezen over schermbeveiliging? Te laat in ieder geval om mij er nu in te verdiepen. Maar goed, het navigeren is eenvoudig, 2.5 km retour en we zitten weer op de venbahn. De venbahn is een route gekozen tot fietsroute van 2014 die je over geleidelijke klimmen en afdalingen naar Aken brengt om vervolgens te eindigen in Heerlen. Het fietst heerlijk behoudens de regen dan. We komen vanaf het moment dat het droger wordt vele fietstoeristen en een stuk of 4 vakantiefietsers tegen. Alles in omgekeerde richting. Wij gaan naar huis, zijn blij en voelen ons happy ondanks de regen. Op enig moment kunnen we pauzeren, de laatste keer op een bankje, aan de kant van de weg. Nog een keer wildplassen, de regenkleding uit en weg zijn we. Op enig moment is de venbahn afgezet vanwege een festival. Lopen, polizei controle staat op een bord. Ik kan natuurlijk net doen of ik geen duits kan lezen maar na een aanvaring tijdens een controle op de duitse autobahn, heb ik geen behoefte om dit nogmaals mee te maken. Ik loop langs de kraampjes en jawel hoor, daar staat die. Even groeten en als die niet meer kijkt hop op de fiets. We naderen Aken, nemen nogmaals de tijd voor een terrasje en gaan dan door die vervelende stad. Richting Landgraaf , Heerlen worden we nog geconfronteerd met wat wegafsluitingen door Pinkpop maar om 16.00h fietsen we dan de touwslager weer op. Nu 1 week later kunnen we er het volgende over vertellen. Het was soms zwaar, lichamelijk en geestelijk.Ondanks alles overheerst een positief gevoel. Doen we het nog een keer? Die vraag moeten we beiden met nee beantwoorden. De fiets hangen we niet aan de wilgen. We blijven fietsen, maar anders.Geloof het of niet maar de route voor volgend jaar staat al vast.

Ik vond het moeilijk om inspiratie op te doen voor leuke teksten ( toch wel met vermoeidheid te maken denk ik) we vonden het beiden leuk om toch weer reacties te lezen.

Gr Marlou en Hub

Reacties

Reacties

10y

Het was fijn om jullie (soms erbarmelijke) avonturen te volgen.
Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe uitdaging.....

willy

Huub en marlou,

super gedaan en ik heb genoten van jullie leuke en uitgebreide reisverslag.

chapeau, grtjs

Marga

Bedankt voor jullie leuke reisverslagen. Heel knap wat jullie weer gepresteerd hebben.

Stan Porazinski

Well done both, your adventure was comparable with sketches from Faulty Towers and Monty Pythons Flying Circus, the toilet scene was a winner. Bravo Hub.
What's next???

Hannie

Ik vond het prachtig om jullie te volgen. Zag ook aan de tekst dat jullie erg moe waren. Knap om dan toch nog de moed te hebben om überhaupt iets te schrijven. Knappe prestatie. Moet wel een kick geven. Hou het in het vervolg maar meer recreatief. Zeker omdat jullie de kleinkinderen anders te lang moeten missen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!