crijns.reismee.nl

Kuiten als kabels maar knieën als peperkoek !

Hallo allemaal,

Na drie dagen fietsen beschikken we voor het eerst over internet. In vogelvlucht zullen we de etappes bespreken en wat er zoal gebeurde. Vrijdagmorgen vertrokken we in alle vroegte uitgezwaaid door Jolien, Noah en de buren. Het eerste gedeelte ging natuurlijk over bekend terrein, in Maastricht kwamen we de eerste vakantiefietsers tegen, 3 stuks in totaal. Waar naar toe ze gingen zullen we nooit weten. Wij kozen voor de Noorderbrug en zij gingen de andere kant op. In een mum van tijd arriveerden we in Tongeren alwaar we ons voor het eerst verreden. Uiteindelijk zijn we maar verder gegaan met navigeren via de Garmin, waarover later meer.Van Tongeren naar Namur en uiteindelijk naar Fosses la Ville onze eerste overnachtingsplek. Om 16.30h bereikten we de camping ongeveer en ik denk dat ik namens Marlou spreek, we waren kapot Hellingen van 10 procent hebben we beklommen en dat met alle gewicht erop en erachter. Te moe om te koken dus belgische patatten op het menu. Om 20.00h lagen we te pitten.

Na een koude nacht loopt de wekker om 7 uur af. Uitgerust zijn we nog niet maar ja we hebben een flinke etappe voor de boeg. Het is duidelijk dat we nog moeten wennen aan inpakken en opruimen, maar om 8.15 zijn we dan toch op pad..Op enig moment rijden we Frankrijk binnen alhoewel we het bord missen. Ook vandaag gaat het steeds op en af. Hellingen van 6 tot 10 procent zijn eerder regel dan uitzondering. De knie van Hub speelt weer op maar stoicijns trapt hij door. Toch blijkt in de middag dat we het geplande plaatsje niet zullen halen dus wijken we uit naar een etappeplaats eerder. Dat betekend dan wel weer weer dat we de 18 km die we vroeger stoppen op dag 3 erbij krijgen. Dag drie hebben we nl een hotelletje geboekt dicht tegen Parijs aan. Vanwege de kou afgelopen nacht kiezen we voor de eskimovariant en ik moet zeggen, ik had het minder koud maar dat kan natuurlijk ook aan het weer gelegen hebben. S"nachts heb ik kramp maar ja dat herken ik ook al van verleden jaar. Meer drinken dus gedurende de dag.. Weer zetten we de wekker op 7 en weer zitten we rond de klok van 8.15 op de fiets. Wat vervelend echter is, is dat we denken aan een etappe van 128 km te beginnen op het moment dat Garmin gaat rekenen zegt die 153 km. Ik snap er niets van ( Ron HELP) Alle berekeningen thuis gemaakt met alle mogelijke programma's worden continu overschreden door Garmin. Maar goed, ook vandaag weer berg af dorpje in en aan de andere kant weer bergje op. Vandaag hellingen van 6 tot 8 % maar we doen het. Het moraal is eigenlijk de hele dag goed,evenals het fietsweer alhoewel de wind wat meer in de rug mocht blazen. Om 18.30h bereiken we het hotel. Moe maar voldaan. Alsof de duvel er mee speelt hebben we een kamer voor minder valide mensen. We facetimen even met de kinderen,uiteraard om de kleinkinderen even te zien, gaan een hapje eten, doen de was en nemen even de tijd om dit verhaal te schrijven. Voor morgen gaan we richting Chartres en helaas is regen voorspeld.Hoe dan ook, we vertrekken droog zien wel hoe wat en wanneer het valt Keep in touch. Foto's volgen , Het internet is helaas anders dan in Nederland

Talitha

Het is al flink bikkelen de eerste dagen. Zoals altijd gaat ook deze rit jullie lukken en word er weer met een lach op terug gekeken. Succes morgen en welterusten voor Zometeen x

Agnes

Nou petje af voor jullie, hopelijk houden jullie het morgen droog! Succes, zet hem op!

Hannie

Dat is niet: een goed begin is het halve werk. Maar wat ik zo van jullie hoor komt het allemaal goed. Bewondering hoor!!

miriam

bikkels zijn jullie !!

Marga

Wow..... waar halen jullie de energie vandaan!!!
Leuk om 'met jullie mee te fietsen'.

Rick

Can we get some of your travel news in English for the family in Wales.

Pim

Geniet er van! Maak er een mooie reis van!

Armand en Tinka

het is voor ons,ongeloveloos.bon voiage et bon retour.

Armand en Tinka

ongeloveloos.