crijns.reismee.nl

De koerswijziging

Hallo allemaal.

We vallen met de deur in huis. Het is hier zo warm dat de mussen dood van het dak vallen. Wat doen wij, precies we fietsen alsof er niets aan het handje is maardat is toch wel. Helaas moet ik zeggen. Gisteren hebben wij besloten om de Groene Weg te verlaten en meer door het midden omhoog te fietsen.We volgen le Rhone nu zoals ik op het bordje zag staan. Een mannelijke rivier dus. We veranderen van koers omdat we fietsmoe zijn, we dehydreren, hebben geen tijd om voldoende te herstellen, maar met name willen we enkele vervelende klimmen eruit halen. Die Marlou is een navigatiewonder. Het lukt haar steeds weer. Vandaag zijn we dus begonnen om kortere etappes te fietsen.Na 85 km staat de fiets lekker koel in de parkeergarage en wij zitten drie hoog in een appartement in Montelimar. Helaas is de airco defect. Fietsen in de ochtend gaat nog net, maar na 12 uur is het eigenlijk waanzin. De cola die achter op de drager ligt is koffie en het water is zo heet dat je je ermee kunt douchen of de afwas doen. Morgen gaan we dat maar weer eens anders doen. Vanuit onze campingplaats vertrokken wij om 8 uur en behalve de hitte hadden we ook nog eens een flinke bries volop de kop. Gevoelsmatig zou ik zeggen windkracht 4. Lang fietsten we met een gemiddelde dat zo laag was dat we zelfs dachten dat 85 km een hele dag zou duren. Bij een hele dag denken wij altijd in werkdagen, 8 uur dus. Maar op een gegeven moment ging de snelheid dan toch omhoog en om 15.00h fietsten we dus gezellig Montelimar in. Even shoppen bij de decathlon, helm is nl kapot, en hoppa in een mum van tijd hadden we dan ons hotel gevonden. weer netjes aan de kant waar we er morgen weer uit fietsen. Als we google maps even laten rekenen dan blijkt dat we met etappes van 85 km op 10 dagen thuis zijn. Precies de tijd dus die we ons hebben voorgenomen. Echter wij willen zowel de eifel alsook de ardennen vermijden en dus moeten we straks weer een beetje afbuigen naar het oosten om op de venbahn uit te komen. Voor morgen gaan we richting Lyon al zullen we dat niet halen. We willen het ook niet halen. De weersvoorspellingen zijn nl weer hetzelfde als vandaag. HOT HOT HOT. Morgen gaan we weer op zoek naar een camping. We hebben net nog even boodschappen gedaan en zagen een eenzame fietser in de schaduw zitten, wrs op zoek naar een gelegenheid om te pitten. Het viel ons op hoe warm het nog steeds is om 19.00h. Ik had medelijden met hem. Enfin na het shoppen was hij dan toch weer weg.

Wij gaan nu nog even snoepen, calorieen laden voor morgen en om 7 zitten wij aan het ontbijt, om toch maar zoveel kilometers als mogelijk te maken in de ochtend.

Gr Hub

10y

Sterkte met het voltooien van jullie fietstocht!

miriam

succes met die zware klimmen en hitte !!
denken jullie ook een beetje aan jezelf !!

groetjes, Mat en Miriam.

Hannie

Veel succes op de terug weg.

de Sjnelle

De laatste loodjes, Brunssum komt steeds dichter, blijf optimistisch en laat Marlou, als een doffer, de koers bepalen. Jouw richtingsgevoel is niet goed ontwikkeld, weet je nog dat we bijna in Bergen op Zoom zaten terwijl we richting Eindhoven moesten.
Sterkte en tot gauw

willy

De warmte sloopt jullie, maar toch alle respect voor jullie op deze tour

Ga ervoor, successsss

Bernhard

Hub en Marlou veel succes je weet vast nog wel hoe ik het hitte probleem oploste s,morgens om vijf uur op de fiets en om een uur stoppen