crijns.reismee.nl

+ 36

Vanmorgen na een geweldig ontbijt zaten we om 8.09h op de fiets. Je kon wel merken dat het een budget hotel was. De wc trok maar een keer door en toen was het water weer op. Aangezien Hub vandaag eerder op de pot zat dan Marlou, bleef die van Marlou lekker drijven. Fun!! En weg waren we. Je merkt dat een goed ontbijt goed doet want de snelheid zat er meteen goed in. Dat is toch duidelijk anders dan wanneer je naast de tent twee stokbroodjes op eet. Om 10.00h zagen we niet voor het eerst een, maar wel vandaag een dame met een minirok, heel hoge hakken en met de kont naar Hub toe gedraaid op een stille landweg. Helaas was het niet mijn afslag maar ja ik had natuurlijk ook even de weg kunnen vragen. Om 10.ooh en al heet, je moet er maar zin in hebben. Enfin in rap tempo door In no way arriveren we in Valence en als we de autopiste op gedirigeerd worden komen van rechts ander fietsers aan. Onmiskenbaar Nederlanders. Achter elkaar fietsen we naar het centrum en aldaar maken we een praatje. Ook zij zijn van de route afgeweken en uiteraard hebben zij ook vaal last van de hitte.. Marlou staat al te dirigeren schiet eens op als we afscheid nemen en hun succes wensen. Wij zullen hun niet meer zien want alhoewel ze op weg zijn naar Nederland zijn hun etappes beduidend korter. Door dus Valence uit en hoppa dat ging snel. Meerdere keren komen we het bord + 36 tegen en dat voelen we. Het is heet in de middag. Toch vordert het snel. We leggen geen drinken meer op de bagagedragers maar stoppen vaker om dan fris drinken direct naar binnen te werken. Ook zo weer net voor onze halteplaats. De uitbater van het overigens zeer nette cafe en sanitaire voorzieningen geeft ons een emmer ijs voor in de bidons . Wat lief. Om 15.30 arriveren we op de camping en alhier treffen we de eerste wandelaar op weg naar SdC. Een duitser en zoals hij verteld…. Hij marcheert jeden tag….. Ik heb er wel binnenpretjes van maar goed.

Zo maar eens eten en de route voor morgen bestuderen.

Gr Marlou en Hub

Marga

Phoe phoe, wat een hitte! Sterkte op weg naar jullie kleinkinderen.

Hannie

Veel te warm om te fietsen eigenlijk. Dapper!!