crijns.reismee.nl

De onbekende bestemming.

De onbekende bestemming.

Voor vandaag hadden we geen specifiek doel. Alle opties waren open. De nacht was onrustig en om 6.30h waren we dus op. Alles inpakken en om 7.15h zaten we klaar voor een petit dejeuner a la france. Koffie uit een soepkop dus. Om 8.00h waren we weg. Nog nooit eerder waren we zo vroeg weg. We begonnen met een steile afdaling en het tempo zat er goed in. Vandaag moesten we drie grote steden door. De eerste was Vienna, een mooie stad om te zien, redelijk door te komen en toen op weg naar Lyon. Volgens mijn geografische kennis, maar die is niet al te best hoor, de derde stad van Frankrijk. Om 10.00h fietsen we Lyon binnen. We zien een steunpunt van Vos Logistics en de gedachte komt bij mij op om de bob yak aan een goedwillende chauffeur mee te geven. Anderhalf uur later staan we na een geweldige klim aan de ander kant van Lyon. We pauzeren bijna aan de top maar de accu was even leeg. We gaan verder en komen tot een tweetal vervelende conclusies. Een de wind is ook wakker geworden en we hebben hem vol op de toet. Windkracht drie blijkt sávonds. Twee, naast de wind heeft ook de zon het wolkendek in tweeën gespleten en wat blijkt? Nog warmer als gisteren. + 37 lacht ons vrolijk toe. Het water wordt gebruikt om hete hoofd te koelen en stug maken we onze meters. We denken inderdaad in meters vanmiddag, maar als je maar lang genoeg doorgaat worden dat vanzelf kilometers. In de plaats Macon willen we stoppen bij een hotel. We vinden dat we dat wel verdiend hebben. Echter de prijs vinden we te duur voor een budget hotel. Het lijkt erop alsof de prijzen worden aangepast aan hoe je eruit ziet, of hoezeer je naar een bed verlangt. HOTEL NO 2 hetzelfde liedje, laatste kamer, van zo pak hem nu maar, maar weer vind ik het te duur. We overleggen even buiten op de stoep van het hotel, liften even mee op hun gratis wifi en zoeken verder. Dan ook maar van Macon nord naar sud. Kijken of daar de prijzen beter zijn. Net als we sud bereiken valt ons oog op een **** sterren camping. Hoppa mooi weer dus maar weer de tent opzetten. We zijn aangenaam verrast. Een zeer propere camping met alles erop en eraan. Na een heerlijk avondeten bekijken we de opties voor morgen.

Brunssum komt steeds dichterbij…….

Gr Marlou en Hub

Hannie

Het mooiste van reizen is thuiskomen. Zet Um op.