crijns.reismee.nl

De dag van Boreas

De dag van Boreas.

Dan toch maar een stukje griekse mythologie. Vandaag na een vroeg ontbijt zaten wij op tijd op de fiets. De voorspellingen voor de komende dagen is niet bijzonder goed. Eigenlijk slecht zelfs. Na een paar keer rond de rotonde gefietst te hebben was Garmin dan eindelijk ook wakker en weg waren we. In het begin was het zelfs nog aan de frisse kant en werd er door mij nog met lange mouwen gefietst. Snel lieten we Beaune achter ons om ons volgende doel aan te vallen. Dijon is de naam. Met wat wind in de rug hadden we dit gisteren kunnen halen maar vandaag was het zelfs al een hele tour. We stampten wederom tegen Boreas aan die duidelijk aan het bewakende oog van Aeolus was ontsnapt uit zijn grot. Na Dijon houden we onze eerste pauze. Al snel blijkt dat het gemiddelde nog lager is dan gisteren, alleen omdat we op tijd vertrokken zijn lijkt ons einddoel voor vandaag, Langres nog te halen. Even lijkt het wat beter te gaan maar na wat wiskundige formules erop los gelaten te hebben blijkt dat Langres wel te halen is maar dat het dan een latertje wordt. Dankzij het www dan maar even boeken want we zijn murw. Wat blijkt, het hotel wat gisteren nog plaats had voor ons zit nu dus vol. Dan maar zoeken vanaf de plek waar we nu stil staan. Laat nu 1 km verder een motel liggen. Wij inchecken en klaar is Marlou en Hub. Zwembadje aanwezig maar dat laten we even voorbij gaan. Belangrijker is om te weten waar morgen naar toe en zit Boreas weer in zijn grot. Helaas blijkt Boreas ook morgen nog los te zijn, dus windkracht 4 vol op de toet. Hoe dan ook, we naderen, maar wachten met smart op Notos.

Gr Marlou en Hub